Her Zamankinden Olsun
Steam Builder Fest kapsamında yerli yapım olan bu oyunu oynadım. Oyun klasik, alıştığımız ve bildiğimiz sistemlere sahip bir üs yönetme ve hayatta kalma oyunu. Türkçe dil desteği mevcut.
Oyunda işçilerimiz var. İşçilerimiz kaynak toplayabilir, üretim yapabilirler. Yemek, su ve barınmaya ihtiyaç duyarlar. İhtiyaçlarını ne kadar iyi giderirsek o kadar verimli çalışırlar. Bina yaparlar, binalarda çalışırlar, üretim yaparlar. Yani kısaca bu türdeki her oyunla aynı sisteme sahip. Bu kötü bir şey değil bu arada.
İnşa edebileceğimiz binalar arasında kaynak elde etme binaları, üretim binaları ve diğer binalar var. Kaynak binaları belli bir menzile sahip ve bu menzilin içindeki tüm kaynaklara erişim sağlayabiliyor. Elbette bunun için binaya işçi atamamız gerekiyor. Haritadaki kaynaklar tükenmiyor. Bina menzilinde olduğu ve işçi çalıştırdığımız sürece kaynak elde edebiliyoruz. Üretim binaları kaynakları işleyerek farklı ürünler ortaya çıkarıyorlar. Örneğin bir bina demiri külçe haline getirirken diğer bina demir külçesi ile alet edevat yapıyor.
Nüfus yönetim sistemin de var. Demoda sadece işçiler olsa da toplam 3 farklı türde insan var. Bunların farklı ihtiyaçları ve farklı avantajları olacaktır.
Oyunda araştırma da mevcut. 3 farklı dalda teknoloji ilerletebiliyoruz. Her teknoloji yeni kaynaklara erişim sağlıyor ve yeni bina açıyor. Bu 3 dal bize farklı ilerleyiş imkanı sunuyor gibi gözükse de teknolojilerin, diğer dallarda olan ve önceden açmamızı gerektirdiği teknolojiler mevcut. Yani zorunlu olarak her dalda dengeli ilerlemek zorundayız.
Kaynakların üretim ve tüketim miktarlarını görebiliyoruz ancak tüketimi neyin yaptığını göremiyoruz. Bu oyunun erken kısmında bana baya sorun çıkarmıştı. Örnek vermem gerekirse işçiler alet edevat kullanıyorlarmış. Ben bunu bilmiyordum. Aynı zamanda yapmam gereken bir teknoloji de alet edevat gerektiriyordu. Bir türlü gerekli alet edevatı biriktiremiyordum ve neye harcandığını da bilmiyordum. Sadece harcanma miktarını görüyordum. Ney harcıyor ve niye harcıyor bilmiyordum. Kaynakların tüketim miktarının yanında kaynakları tüketen binalar ve nüfus da oyuncuya sunulursa çok iyi olur.
Yine de kaynak kullanımını tespit etmek çok zor değil. Üretim binaları hangi kaynakları kullandığını apaçık gösteriyor. Nüfus yönetim menüsünde de hangi insan tipinin hangi kaynağı ne kadar kullandığını görebiliyor ve ne kadar kullanacağını seçebiliyoruz. Kota koyuyoruz bir nevi. “Bu kadar alet edevatı işçiler alsın, kalanını stok yapayım” diyebiliyoruz. Az, normal, yüksek gibi birkaç kategori var. Binalardaki işçileri çekerek -bu binların çalışmamasını yani kaynak tüketmemesini sağlar- ve nüfusa kota koyarak kaynak biriktirebiliyoruz. Yine de oyunun teknoloji için ayrı bir öncelik sistemi olmalı. Kaynakları tüm binalardan ve insanlardan önce o teknolojiye yönlendirebilmeliyiz.
Farklı oyun türleri var. Demo olduğu için sadece serbest mod açık. Farklı haritalar da var. Demo olduğu için sadece “çayır” haritası açık. Farklı mevsimler de var. Tahmin edebileceğinizin aksine demoda tüm mevsimler mevcut ancak herhangi bir etkileri yok. Ana oyunda hepsi olacaktır.
Oyunun hikayesine göre bir güneş patlaması gerçekleşiyor ve medeniyeti yok ediyor. Biz de medeniyeti yeniden kuruyoruz. İlerledikçe bazı eventler gerçekleşiyor. Bu eventler karar vermemizi gerektiriyor. Demoda sadece mültecilerle karşılaşma eventi gördüm ancak tam sürümde elbette bunların sayısı artacaktır. Ayrıca işçilerimiz bize görev verebiliyorlar. Demoda sadece stok yapma görevleriyle karşılaştım. Tamamladığımızda insanların moralleri yükseliyor.
Son olarak oyun iyi sistem harcıyor. 1650 ekran kartımla orta ayarlarda ortalama 45fps aldım ve oyun 8gb ram kullanıyordu. Ryzen 5 3550h işlemcim 3.4Ghz hızında %50 aktiflikle çalışıyordu.
İyi, güzel ve sürükeyici bir oyun ancak özel bir izlenim bırakmadı. Sıradandı, normaldi. Belki tam sürüm farklı bir deneyim verir. Üs kurma oyunlarını seviyorsanız denemelisiniz.
Bekliyorum - 7/10

Yorumlar
Yorum Gönder