Sıradan Tower Defense
Planet TD tower defense türünde yerli yapım hoş bir oyun. Oyun yapımcısına oyunlarını oynama fırsatı verdikleri için teşekkür ediyorum.
Yol üzerinden gelen düşmanları yolun kenarındaki belirlenmiş alanlara kurduğumuz silahlar ile öldürmeye çalışıyoruz ve düşmanların yolun sonuna ulaşmasını engelliyoruz. Farklı türde silahlarımız var. Örneğin laser düşmanları yavaşlatıyor, roket uzun menzile sahip, fire gun düşmanları yakıyor vs. Tüm silahların belirli hasar türü var ve her düşmanın da belirli hasar tiplerine karşı zayıflığı var.
Oyun düşmanları tanıtmakta başarısız. Düşmanlar bir arada askeri konvoy şeklinde ilerliyorlar ancak hangisinin plazma hasarına zayıflığının olduğu hangisinin ateşe zayıflığının olduğu oyuncuya sunulmuyor.
Bunların haricinde TB2 çağırmak, tüm düşmanların hızını yavaşlatmak ve seçtiğimiz bölgedeki tüm düşmanları yok eden supernova saldırısı yapmak gibi seçeneklerimiz de var. Saldırıyı yaptıktan sonra tekrar yapabilmek için belirli bir süre beklememiz lazım. Supernova ve düşmanları yavaşlatma etkili olsa da TB2’nin hedeflemesi düzgün çalışmıyor. Çoğunlukla ya boş araziye atıyor ya da canı zaten çok az olan düşmanlara hedefleniyor ve boşa harcanmış oluyor. O düşmanlar zaten zaman içinde ölecekler. TB2 saldırısı baya sıkıntılı. Saldırı alanını supernova yeteneğinde olduğu gibi kendimiz seçebilseydik çok daha güzel olurdu. Bu şekilde işlevsiz ve bozuk.
Roket silahının hedefleme sistemi de aynı TB2 gibi düzgün çalışmıyor. İyi kodlanmamış. Gereksiz düşmanlara vurmak yerine oyuncunun hedeflediği noktaya vuruş yapsa yani kontrol oyuncuya verilse çok daha güzel olurdu. Bir oyunun yapım sürecine eğer bilgisayarın kendi hesaplayacağı şey çok karmaşıksa bunun karar verme mekanizmasını kodlamak yerine kontrolü oyuncuya vermek çok daha etkili olur. Oyuncu çalışmayan bir sisteme karşı sinirlenmek yerine kontrolü kendi eline alırsa çok daha iyi bir oyun deneyimi yaşamış olur.
Bölüm içinde düşman öldürdükçe para kazanıyoruz ve bu para ile yeni silahlar alıp mevcut silahlarımızın güçlerini yükseltebiliyoruz. Bir de source adında bir birimimiz var ki bu birimin tek görevi para basmak. Her bölüm tamamladığımızda yetenek puanı kazanıyoruz. Bu yetenek puanı ile silahlarımızı ve özel yeteneklerimizi kalıcı olarak güçlendirebiliyoruz. İstediğimizde yetenek puanlarımızı geri alıp yeniden dağıtabiliyoruz.
Oyunda tier seviyesi var. Silahlarımız renklerine göre daha güçlü oluyor. Mavi kırmızı yeşil ve sarı olarak 4 tier var. İlk 3 birimimiz mutlaka mavi tier oluyor. Daha sonra bastığımız birimlerimiz ise yetenek seviyesinin vermiş olduğu ihtimale göre oluşuyor. İlk 3 birimimizin mutlaka mavi olmasını anlamış değilim. Böyle olmasa daha iyi olurdu. Sonuçta farklı renklerde olması için yetenek puanları harcıyoruz. Daha kısıtlama getirmek anlamsız.
Son olarak zorluktan ve oyunun geliştirebileceği yönlerinden bahsetmek istiyorum. Oyun bir tık zor. Yanlış diziliş yaptığınız vakit gerçekten bölümü geçemiyorsunuz. Lazerin yavaşlatma özelliğini iyi kullanmak lazım. Birim koyabileceğimiz yerlerin toplu olduğu alanlarda çok kullanışlı oluyorlar. Lazer düşmanı yavaşlatırken etrafındakiler de ateş ediyor.
Oyunun gelişebilmesi için sadelikten kurtulması gerek. Oyun şu durumda çok normal bir oyun. Ekstra bir özelliği, farklı mekanikleri, farklı sistemleri yok. Bilim kurgu temasında olmasına rağmen bu temanın nimetlerinden pek faydalanmamış.
Özetle Planet TD hoş bir oyun olmuş. Bu türe karşı özel bir ilgim yok o yüzden çok fazla oynamadım. Bakıp çıktım. Giderilmesi gereken sorunları var, gelişebileceği alanlar var. Tekrardan yapımcı ekibe teşekkür ediyorum, başarılarının devamını diliyorum.
Tavsiye Ediyorum - 6/10

Yorumlar
Yorum Gönder